Satraukums par attālināta mācību procesa ietekmi uz mācību kvalitāti ir arī Gulbenes novada skolās 15

Šobrīd, ārkārtējā situācijā, valstī arī procesi izglītības jomā tiek organizēti vienoti un skolas Gulbenes novadā strādā atbilstoši Ministru kabineta rīkojumiem. 
Gulbenes novada Izglītības pārvaldes vadītāja Edīte Kanaviņa “Dzirkstelei” skaidro, kad beigsies ārkārtējā situācija, atbilstoši atkal izdotajiem ārējiem normatīviem varēs organizēt procesu atbilstoši epidemioloģiskajai situācijai mūsu pašvaldībā. 
Visām 1.-4. klasēm ziemas brīvlaiks pagarināts līdz 22.janvārim, 3. un 6.klases gatavojas februāra diagnosticējošajiem pārbaudes darbiem, savukārt 9. un 12. klases vēl neziņā par eksāmenu norisi. 
Attālināti šonedēļ mācības atsāka 5. un 6. klašu skolēni. E.Kanaviņa nenoliedz, ka ietekme ir notikusi uz mācību procesu attālinātajā mācību režīmā. 
“Kādai daļai skolēnu šāda forma ir nākusi pa labu. Ja ir motivācija patstāvīgi mācīties un ir pašvadības prasmes, tad šāda mācīšanās var dot arī labus rezultātus. Taču mums ir no skolām ziņas, ka, protams, ir satraukums par tiem skolēniem, kuriem nav pietiekamas šīs pašvadības prasmes vai motivācijas un, iespējams, trūkst arī ģimenes atbalsta. Satraukums ir par šo skolēnu sasniegumiem mācībās šajā laikā,” norāda E.Kanaviņa. 
Viņa saka, ka būtiska ietekme ir tieši mazo klašu grupās. Par to liecina starptautiski pētījumi, kuros izvērtēti dati par pagājušā gada noslēgumu, kurā trīs mēneši norisinājās attālināti. Tādēļ arī šobrīd pieņemts lēmums 1.-4. klasei pagarināt brīvlaiku un vasarā mācīties nedēļu ilgāk, bet klātienē.
Gulbenes novada vidusskolas sākumskolas skolotāja Dace Virziņa piekrīt, ka “šobrīd mūsu ikdiena ir apgriezta kājām gaisā” un līdz ar to visi - gan vecāki, gan skolēni, gan pedagogi - ir spiesti pielāgoties valdības lēmumiem un šābrīža situācijai. 
“Ja jāizvēlas, vai pakļaut riskam skolotājus, bērnu vecākus, vecvecākus, tad noteikti lēmums par brīvlaiku ir pareizs. Vienmēr jau kādam būs slikti, bet grūti ir visiem. Šobrīd vairāk nekā jebkad ir nepieciešama sapratne, izturība un veselība. Attālināto mācību procesu mēs izmēģinājām pavasarī un esam sapratuši, ka mazajās klasēs tas ir sarežģīti, bet, ja tas būs nepieciešams, tad strādāsim attālināti,” apņēmīgi pauž D.Virziņa. 
Viņa norāda, ka visi skolotāji ir elastīgi un radoši, galvenais, lai ikvienam pedagogam un bērnam pietiek izturības un optimisma. “Pagarinātais brīvlaiks mācīšanos pēc tam ietekmēs līdzīgā veidā, kā tas notiek pēc vasaras brīvlaika. Skolotāji, redzot savus skolēnus, viņu prasmes, pieņems lēmumu, kā strādāt tālāk. Protams, ka skolēni var šajā laikā arī piemirst pirms tam apgūto, bet katrs skolotājs jau zina, ar ko un pie kā būs vairāk jāpiestrādā. Katram skolotājam jau ir izstrādāts darbības plāns, kā šo mācību procesu organizēt tālāk, lai skolēni varētu sekmīgi beigt mācību gadu,” skaidro D.Virziņa. 
Gulbīša pamatskolas direktore Sarmīte Puriņa šobrīd ieilgušo attālināto mācību procesa norisi vērtē kā labu. “Esam “Zoom” tiešsaistēs, pildām “Uzdevumi.lv”, ar citiem skolotājiem saziņa notiek caur “WhatsApp”, ir arī attālinātās individuālās konsultācijas. Attālinātajā režīmā, iespējams, kā pluss nostrādā tas, ka ir mazas klases. Skolotājs var sniegt atgriezenisko saikni ikkatram bērnam, kurš to vēlas, un ikkatram var atbildēt uz iesūtīto darbiņu,” stāsta S.Puriņa. 
Viņa piekrīt, ka sagatavošanās gaidāmajiem pārbaudījumu darbiem, arī eksāmeniem, protams, rezultatīvāka var notikt, ja mācības atgriezīsies klātienē. “Mums ir deviņi 9.klases skolēni. Ja pēc 22.janvāra mācības atgriezīs klātienē, tad vēl cerība ir uz veiksmīgu mācību gada noslēgumu. Ja klātienē neatgriezīsimies, tad izskatās, ka 9.klasēm varētu tikt atcelti eksāmeni. Mēs arī aicinām vecākus mudināt savus bērnus lasīt grāmatas, rēķināt uzdevumus, kas ir pieejami,” pauž S.Puriņa.
Arī papildu darbošanās mājās palīdzēs labāk sagatavoties diagnosticējošajiem pārbaudes darbiem 3. un 6.klašu skolēniem.
Valsts diagnosticējošie darbi 3. un 6.klašu skolēniem plānoti no februāra vidus līdz marta vidum. E.Kanaviņa uzsver, ka par šiem plānotajiem pārbaudījumiem satraukties nevajadzētu un tā būs vērtīga iespēja novērtēt, kādu ietekmi uz skolēnu sasniegumiem būs atstājis šis attālinātais mācību process. “To rezultāti ir pieejami tikai skolēniem, skolotājiem un skolai, un tad varēs izvērtēt, kurās lietās skolēni jūtas zinoši un kas līdz mācību gadam būtu vēl jāstiprina, lai sekmīgi varētu mācības turpināt nākamajā klasē,” viņa saka un cer, ka diagnosticējošie darbi tiks pildīti klātienē. 
1.-6.klasei attālinātā mācību ietekme uz skolēnu zināšanu noturīgumu ir būtiska, tādēļ, tiklīdz valstī situācija noregulēsies, mācības maksimāli ātri tiks atsāktas klātienē. 
“Par 9. un 12. klasēm varu teikt to, ko līdz šim paudusi izglītības un zinātnes ministre - visi ļoti ceram uz situācijas nostabilizēšanos un to, ka pēc 22.janvāra vai nu reizē, vai pamīšus varēs atgriezties mācīties pēc B modeļa. Tas nozīmē daļēji attālinātās mācības. Ja līdz februāra vidum skolēni neatgriezīsies skolā, tad visdrīzāk 9.klasei eksāmeni tiks atcelti un 12.klasei, iespējams, piedzīvosim pagājušā gada modeli. Tomēr šobrīd ir ļoti grūti prognozēt, jo nevaram plānot laiku pa mēnešiem. Mēs katru dienu gaidām informāciju, kā varēsim mācību procesu īstenot nākamajā nedēļā.” 

Pievieno komentāru

Komentāri 15

???

Beidziet ar tām skolām un izglītību ņemties! Kas gribēs, tas mācīsies! Man vectēvs stāstīja,ka kara laikā macījušies attalināti un gājyši tikai eksāmenus un kontroldarbus rakstīt. Mums bērni grūtības nepazīst un mācīties negrib! Tikai izklaides! Skolotājiem par klauniem jāpaliek viņiem izdabājot! Nemāk ne savus vecākus, skolotājus cienīt, ne arī klasesbiedrus!

pirms 10 dienām, 2021.01.13 18:42

Vecais

Izglītības sistēmā šauj garām. Reformas, reformas. Par daudz piesātinātas programmas. Maz sagatavo dzīvei.

pirms 10 dienām, 2021.01.13 22:27

Vecais - labs!

Pilnībā piekrītu, dzīves prasmju trūkums!

pirms 9 dienām, 2021.01.14 15:12

:)

Par kādām prasmēm jūs runājat? Arī mani puikas gados vectēvs iemācīja zirgu ratos iejūgt. Domājat man tās prasmes tagad noder? Piepūle noturēt uzmanību - pirmā un galvenā prasme, ko šodienas jaunatne prot daudz labāk par pirmsdatoru paaudzēm.

pirms 7 dienām, 2021.01.16 17:29

SKOLOTĀJA

Apbrīnoju tos skolotājus, vadību, kas var teikt, ka ieilgušo attālināto mācību procesa norisi vērtē kā labu.
Pati esmu skolotāja. Ir grūti strādāt. Un iemācīt caur datoru var tikai daļēji, jo nevar skolēni visus priekšmetus apgūt kā klātienē.

pirms 9 dienām, 2021.01.14 10:57

...

Esmu mamma. Mans vidusskolnieks visu laiku atpūšas, izklaidējas. Tusējot ar draugiem telefonā pieslēdzas stundai. Turpat klātienē kompānijā pārrunā atbildes, un tad tiešsaistē atbild, kā būtu sekojis. Visi darbi iesniegti savlaicīgi, nets palīdz. Vērtējumi kāp uz augšu. Žēl , mans bērns degradējas pateicoties izglītības sistēmai.

pirms 9 dienām, 2021.01.14 12:43

Dina

Mamma, piestrādājiet , lai JŪSU bērns nedegradējas, nevis sēdiet pie datora, kā pašlaik! Lasiet grāmatas! Pārrunājiet vēsturiskas filmas! Spēlējiet attīstošas spēles! Risiniet krustvārdu mīklas! Spēlējiet šahu, dambreti!
Ja jau līdz līdz šim vecumam vēl neesat savam bērnam iemācījusi strādāt patstāvīgi un pastāvīgi, tā jau ir jūsu problēma. Tas nav nevienas skolas , nevienas izglītības iestādes uzdevums. Ar socializēšanos, šķiet, problēmu bērnam nav. Tas tak arī ir ieguvums.

pirms 9 dienām, 2021.01.14 13:15

Mammai

Vecākiem ir jāizglītojas, ne tikai bērniem un skolotājiem

pirms 9 dienām, 2021.01.14 15:13

Māte

Ja tas bērns negrib mācīties viņš nemācīsies ne mājās ,ne skolā.Ar bērniem vajag runāt mājās nopietni un likt oriekšā dzīvus piemērus kā jādzīvo,kad nemācās.Stundā tāpat jau dīdīs to telefonu un vēl skolotāju tracinās.Ja paši nevar tikt galā ar savām atvasēm,tad nevajag vainot izglītības sistēmu.

pirms 9 dienām, 2021.01.14 15:58

...

Man problēmu nav. Dina, nepaliec smieklīga, mamma ar 18 gadīgu džeku spēlējas, runājas.... JA tā domā un raksta skolotāja, tad skumji, ka mums tik seklas skolotājas. Varbūt skolotājiem vajadzētu iet atvaļinājumā un strādāt , kad varēs to darīt klātienē.Dotajā brīdī tā ir parodija par tēmu izglītība.

pirms 9 dienām, 2021.01.14 20:55

tētis tai ...

Par vēlu. Sen par vēlu! Vai Jūs jau no 3. klases atstājāt vienu ar skolas mājasdarbiem. Pārskatot rezultātus nemaisījāties ar palīdzību, bet tikai izteicāt savas sajūtas tos redzot? Vai jūs sava bērna klātbūtnē lasiet grāmatas? Nevis spiežat viņu lasīt, bet pati lasiet? Vai jūsu puisis saprot, ka uz citiem viņš varēs "braukt" vēl gadus 2-3, tālāk katrs par sevi. Vairs neviens negribēs vilkt sevi un vēl arī solabiedru. Tā varētu turpināt bez gala. Un skolai ar to nav nekāda sakara. Skola dod zināšanas. Ne vairāk un ne mazāk.

pirms 7 dienām, 2021.01.16 17:41

Jana

Tagad ir grūtības gan bērniem, vecākiem, gan skolotājiem. Bet vispār tas nav normālii izglītības sistēmā, ja vecākiem bērniem jāpalīdz mācīties. Mācību programmas ir tādas, ka pat vecāki neizprot, ko no skolēna prasa. Tagad ir tā, jo sarežģītāk, jo labāk. Rezultāts - ne runāt, ne rakstīt prot.

pirms 9 dienām, 2021.01.14 17:32

&&&&&

Bērni vispār uz skolu negrib iet.ta pat neko tā izglītība neko nedod.kolotajiem pielika naudu bet mūsu bērniem 11eiro tikai.tas nozīmē kad arī bērni var sarīkot uz skolu neiet.

pirms 8 dienām, 2021.01.15 10:22

Atbilde &&

Izskatās,kā tu arī neesi skolā mācījusies. Tad nebūtu jāzīlē,kas tur rakstīts. Tas ir tiesa,kā vecākiem grūti kaut ko palīdzēt,jo programma tiešām tālu stāv no mūsu laikiem. It īpaši saistībā ar datoriem. Te grūti ko spriest. Bet nekas labāks nebūs kā dzīvais kontakts. Arī paši vidusskolēni nav apmierināti ar tādu mācīšanos, arī teicamnieki. Bet ar šādu mācīšanos sprēgā tikai tie,kam vispār nav nekāda sakara ar skolēniem. Pat direktore teica,kā nekā nebūs. Būs pat jāizskata jautājums par visu skolēnu atstāšanu uz otru gadu. Jo skolotāji kategoriski pasaka,kā viņi nevienam neko nedāvinās. Nav darba līdz vakaram,būs neieskaitīts. Nebūs tā,kā darbu atsūtīs pēc nedēļas. Vai arī,bērns pieceļas,pieslēdzas e- klasei un aiziet gulēt. Nebūs brīnumu,lai arī vecāki jau ir atļāvušies visādas nesmukas vaļības, nekādu dāvinājumu nebūs.

pirms 8 dienām, 2021.01.15 10:54

rīdziniece

Mammītei atbilde par seklajām skolotājām...Gandrīz jāpiekrīt...Tiešām seklas , ja ņemas ar tiem 18 gadīgajiem .
Lai nebūtu tik seklas, es viņu vietā šitos džekus vispār nemācītu. Pakārtotu mācības viņu interesēm. Kopīgi uzsūktu ūdenspīpi vai cigu, pastudētu kamasutru, pastaipītu pirkstu pa telefonu, uzspēlētu spēlītes , pastudētu vinčiku šķirnes un ieliktu žurnālā 10. Visi būtu apmierināti. Tad arī ģimenē tā patiesi redzētu, cik daudz inteliģences savam bērnam ir spējuši dot.

pirms 8 dienām, 2021.01.15 11:14

Vietējās ziņas

Uz dzirkstele.lv pilno versiju